18.4.07

Det rykker på café Danner

I går var en herlig dag. Oppe på Danner seminariet havde jeg fornøjelsen af at hilse på Henrik i kød og blod, eller i RL som vi siger i dette årtusind. På lærerkurset fik vi en kort demonstration in world - hvordan ser det ud når man bevæger sig lidt omkring? Peterlars, som jeg laver kurset sammen med, var musefører; ham må jeg se at få med i min virtuelle vennekreds! Stor begejstring, især da det lykkedes at få manden til at smide kludene og vise sig forfra,så vi selv kunne se at han var udstyret på samme måde som Barbies Ken - med det rene ingenting mellem benene. Vi lovede ikke at fortælle noget til Søs. En arbejdsgruppe bestående af tre lærere bestemte sig for at arbejde videre med at lave en introduktion til SL, der skal vises frem for de studerende ved vores afsluttende session den 12. juni. Og der findes allerede en interesseret gruppe studerende: Anders har startet en café Danner på øen Denmark og i går aftes var der indkaldt til hyggeligt samvær kl.8. Kun Henrik og jeg dukkede op til at begynde med, så jeg fik også set en fin lille butik, hvor en anden studerende blandt andet tilbyder oplægning af tarot kort; det har jeg ikke set før i SL! Henrik trak sig tilbage for atter at hellige sig sin lektoransøgning, og så kom der ellers gang i cafeen! I løvbet af den næste times tid var der mindst ti mennesker forbi, heraf lykkedes det mig at få de seks til at identificere sig som sande Dannere. Cafeen er et lille hygsomt sted med siddepladser til syv, bardisken iberegnet - men da man også kan følge med i hvad der foregår udenfor på det smukke torv, kan nogen hænge ud dér. Der er sørget for musik streamet fra Free internet Radio, hvis man har behov for et fælles lydtapet.

En pudsig historie udfoldede sig forresten parallelt med Dannermødet: udenfor stod en mand med en lille sød hund, som han generøst skænkede til en ven med mange formaninger om hvordan sådan et dyr skal passes og plejes efter alle kunstens regler.

Jeg har jo ikke blogget her i nogen tid, det skyldes at der sker mange ting i mit Second Life, som er ved at falde på plads. Blandt andet har jeg været den tålmodige og beredvillige genstand for adskillige hold studerendes nyfigne interviews, de vil så til gengæld forsyne mig med båndede samtaler og deres egne rapporter, som jeg vil kunne bruge som udgangspunkt for mine egne skriverier. Jeg har fået andel i et britisk øland, der er ganske jomfrueligt, og endnu hemmeligt da vi jo lige skal have tid til at indrette os og lave nærmere aftaler. Men vi skal nok komme ud af busken.

Og Ja Lis - jeg er også med inde over Comnmunity of Practice gruppen. Vi undersøger blandt andet hvordan man kan finde gode måder at bruge SL som redskab til samarbejdsøvelser. Vi blogger her på vecop.blogspot.com og mange af os vil mødes i RL om en måneds tid i Portugal til et dialogmøde med Etienne Wenger, Nancy White,John Smith og Bronwyn Stuckey, og det er virkelig exciting!