22.3.07

CPsquare!

Jeg faldt over Beth's blog i dag, hvor hun beskriver en CPsquare workshop i Boarcay, hvor bl.a. Andy deltog. Var du med i den, Sus?
Nogen er i gang med at tænke noget.......
Jeg er stadig lidt lammet af tøndeslagningen i 24timer. Det, at man kan binde handlinger til ting, udfordrer mig virkeligt. Jeg er sikker på, der ligger perspektiver der, men jeg kan for min død ikke lige se hvilke *rofl*.......... og det er jo noget af en udfordring!
Henrik og jeg smed 10 unge dramaturgistuderende ind i SL for nogen tid siden. Det var ikke nogen succes. Vi havde halvanden time til rådighed, og det var langt fra nok, når de er nybyggere.
Rent "teknisk" løb vi ind i det problem, at beboerne i SL under oprettelsen åbenbart identificeres via IP adressen - efter at vi havde oprettet 6 brugere blev den næste afvist, da SL mente vi (brugeren) allerede havde tilstækkeligt med personaer! Det giver da uddannelsesinstitutioner med faste IP adresser et ganske konkret problem.
Men bortset fra det, så tager det lang tid at finde sine "sealegs", hvis man ikke er vant til at færdes i computerspil. Dels er der konkrete bevægelsesproblemer, dels er interfacet ikke et "windows-lookalike" miljø, men nærmere en spillekonsol. Det har Hanne og jeg snakket lidt om, sikkert er en hurdle for folk uden spilerfaring.
Jeg mener bestemt ikke, det skal afholde nogen fra at tænke SL i undervisningssammenhæng, blot at det, der kommer bagefter så langt et tilløb den onde lyne mig skal være godt!! Hvem vil knokle i 4 timer som forberedelse til at spille på en tromme i Boracay?? Det er simelthen ikke godt nok.
CPsquare! gruppen reflektioner over collaborative aktiviteter er en begyndelse, men inden vi får tilstrækkeligt gode ideer, stiller man sig nok som Andy spørgsmålet: "Is it just me being a bloke or is a lot of the appeal really just about dressing up and shopping?" Der ligger virkelig en opgave her.

Er der nogen, der kender nogen, der ved, hvordan man laver SL scripts? Jeg har en bog med et kapitel om det, men som I alle ved, er mit nørdfaktor lav......

1 Comments:

Blogger Henrik Tarp Vang said...

Kære alle

Sidste fredag var jeg på SL sammen en gruppe studerende. Det gik rigtig godt så nu har jeg oprettet en konference. Jeg regner med at mødes med et par stykker i "København" i aften ved 20 tiden. Vi skal bare prøve det og jeg skal bare have en pause i skriveriet. Mvh. Henrik

torsdag, 29 marts, 2007  

Send en kommentar

<< Home