10.12.06

MetaLab: Communal Whiteboard

MetaLab: Communal Whiteboard

En nyttig opfindelse som fungerer interaktivt ,og som bl.a. virker godt med tydelige powerpoint slides.Man må øve sig lidt, før man finder den bedste vinkel at se den fra, og helst ikke mosle rundt og se sig omkring samtidig. Sådan som visse nysgerrige og let afledelige menneskler godt kan have for vane (i Sl såvel som i RL). Skaberen er Angrybeth fra Metalab, og i denne blog post får man et godt indblik i, hvordan den kan anvendes.

Hvis man altså er hooked på lærerstyrede forløb med tydelige og klare informationer på stribe. Det bliver egentlig ikke mindre kedsommeligt i længden af at foregå i SL.

Som selvforklarende info post synes jeg nok bedre om det, end til masseforelæsninger. Det må stå sin prøve i praksis

2 Comments:

Blogger Sus Nyrop said...

Nå - dette er desværre en lidt forældet udgave af whiteboardet som er gennemgået i ovennævnte blog. Siger Sean, som jeg kender fra andre sammenhænge undenfor Sl, han er sammen med JoKay ved at opbygge et lege-læringslandskab, som jeg fik en hurtig rundtur på forleden nat - åh ja, han er jo Aussie fra down under, så tidsforskellen gør det somme tider nødvendigt at tage et indhug i nattesøvnen. Godt, man ikke har småbørn i hjemmet.

mandag, 11 december, 2006  
Blogger lis faurholt said...

He, he.... den pointe kan jeg godt følge. Det er faktisk det argument, jeg plejer at anvende i forbindelse med "videoforelæsninger" - folk aner ikke, hvor disciplinerende et auditorium er *lol*

mandag, 11 december, 2006  

Send en kommentar

<< Home