7.12.06

Whoa! man bli'r næsten stresset

"Dagen" (dvs. efter 18 i RL) begyndte roligt og stille. Jeg havde fundet en indgang via SLurl til et bibliotek. Desværre gik jeg først forkert, men jeg traf heldigvis en meget venlig bibliotekar, hvis "second nature" var hjælpsomhed (det viste sig senere - ikke helt uventet - at hendes "third nature" var "Search" *lol*). Bibliotekaren viste min hen til Info Island (128,128,0)

Info Island

hvorfra man kan teleportere alle mulige interessante steder hen ved et tryk på en Info Tavle:
ICT/Tech Soup, Mystery Manor, Parvenu Tower, Welcome Area, Google Search, Main Library, SciFi-Fantasy, PortalWorld, BridgesLibrary Gallery, Life2Life og Open Air TheatreTraining.
Bibliotekaren viste mig også en tavle, hvor man kan se Info Island's kalender. Eksempelvis er der Live Christmas Carols d. 11 december på Ice Palace 6 PM SLT.

Jeg nåede nu ikke at kikke mig meget omkring, inden jeg skulle spise.......

Efter mad og TV avis tog jeg sammen med Hurr Ah (datteren) på Mediateket. Dels havde jeg lovet hende "kvalitetstid" (*G*, hun er 31), dels ville jeg undersøge, hvor meget man har med, når man skifter computer. Alt!! Det er ret fedt. Jeg var bange for at f.eks. "Inventoriet" og "Landmarks" lå lokalt, men nix. Alt er med, når man logger på fra en anden computer. Det er jo rart at vide.

Virtual Hug

Datteren gav mig de briller, hun havde fået forleden - det er altså en fed ting i SL - man kan give ting væk og stadig have dem selv ;) Det fik hun lige et 90 sekunders virtuelt knus for (det har jeg nemlig i mit "Inventory" :) og så drog vi afsted til ROMA (187.67, 73.242,33.230) , som jeg havde læst om i M2's 28. dec. nummer. Det var interessant! Det kan jeg bestemt anbefale!

Rome

Men bedst som vi havde sat os på første række for at se en gladiatorkamp, bad Juuta mig teleportere til et møde. Det viste sig, at Juuta og Susnyfoss havde aftalt, at vi skulle mødes i SL i aften. Det havde jeg slet ikke set, for når man er i SL læser man ikke mails fra RL *G* Men nu måtte jeg så forlade datteren for at mødes med Juuta og Susnyfoss.

Møde på Boracay (159, 112, 30)

En bekendt af Susnyfoss, Eugene dukkede også op, men da gruppen skulle til at se sig omkring gik der kage i det. Først blev jeg teleporteret hen til en strand, senere, da jeg prøvede at klare mig på egen hånd, kunne jeg ikke stå for nogle megafristende trommer i Boracay (128, 128, 0) .

Trommer

Whoa! Der var lyd på!!! Mega - og så ringede ægtemanden, at der var varme æbleskiver, og så måtte jeg logge ud og drage hjemad, mens datteren fortalte om sine oplevelser i ROMA - bl.a. at man skal være to om et romersk bad - en bemærkning, jeg godt kunne høre den diskrete bebrejdelse i ;)

2 Comments:

Blogger Sus Nyrop said...

Fantastisk fed aften! Det eneste jeg havde svært vedat forestille mig var de hjemmebagte æbleskiver; det har jeg nok ikke spist siden min datter flyttede hjemmefra - med den æbleskivepande hun fik i snusformuftig julegave, da hun var 10 å, og som hun flittigt brugte.

Akja, dengang havde de jo heller ikke engang mobilos til at forstyrre idyllen :-)

PS jeg kunne godt bruge de der briller og et enkelt virtual hug :-)

fredag, 08 december, 2006  
Blogger lis faurholt said...

Det lover jeg, du får næste gang vi mødes :) Brillerne er dog kun solbriller, men min bibliotekarkontakt fortalte mig, at jeg kunne købe briller for $250 Lindens i Persnickity. Hun forklarede mig: "I searched using the search function and found a place called Persnickity. There are one or two other vendors listed also. I searched for "glasses" I think, or maybe "eyeglasses"."
Jeg har dog problemer med at opgradere til en Premium account. Min PayPal konto siger, at Linden Lab er godkendt, men SecondLife siger, der er en fejl. SL svarer desværre ikke på min klage. I dag har jeg så forsøgt med en mail med en kopi af PayPals mail. Håber, det giver resultat snart :(

fredag, 08 december, 2006  

Send en kommentar

<< Home