16.10.07

Molekylemaskinen igen

Jeg var et smut ovre på Drexel igen for at finde et eksemplar af den magiske molekyle rezzer, og fik kompetent vejledning af en ny ven ved navn Horace Moody: Kunsten består i at man først slår et molekyle op i en tabel på chemspider.com, hvor man så finder en bestemt imchi værdi, som denne maskine kan beregne sin model udfra.
Det skal med andre ord foregå et sted hvor man kan bygge. Helst bør man nok øve sig i en offentlig sandkasse, hvor tingene bliver destrueret lige så stille efter et antal timer. Jeg forsøgte nemmerlig hjemme på privaten - og der skal MANGE prims til bare for at bygge et aspirin molekyle - og jeg kunne ikke greje hvordan jeg kunne silppe af med modellen igen, uden at tage hver enkelt pind - så nu har jeg endnu flere løse brikker at flytte rundt med i mit inventarium :-)Og et nyttigt apparat til min lille ny avatar Mini Magne, der er ved at klargøre rygsækken til den store rejse over på teen grid, hvorfra man ikke kan vende tilbage - men det er en helt anden fortælling (fortsættelse følger i næste blogpost)