10.8.07

Så er der kommet tale i SL

Da jeg loggede på her til aften efter ikke at have været på SL i flere dage - studiestarten trækker ekstra tænder ud i år på alle uddannelser - "det offentlige" får sandelig ikke lov til at ligge på den lade side!! - var der ud over den sædvanlige opdatering også tilbud om Voice. Om det var det, der frøs SL, ved jeg ikke, men jeg mistede tålmodigheden, da det skete tredie gang og prøver igen en anden dag.

Så er der jo nyt at lære igen, igen :)) Det ser ikke helt simpelt ud, men der er som sædvanlig hjælp at hente derude. Bloggen Learning technology teacher development blog for ELT har både hjælp til at komme i gang (tjek også kommentarerne ud, der er også hjælp at hente) og små videoer med forskellige små-tutorials.

PS. Der er mange andre nyttige poster i bloggen!

4 Comments:

Blogger Lars Pach said...

Min glæde over at voice (tale) skulle komme til SL, har ligget på et meget lille sted.

Skræk scenariet var at møde smukke Gurli, som jeg tillidsfuldt havde chattet med i lang tid, skulle åbne for sin mikrofon. Med sandpapirs stemme, der vidner om mange års alt for stort cigaret forbrug og dialekten er ægte indre Københavnsk ”Haj Pak, Hvorn´ går det” Så ville min illusion være brast.

Men sådan gik det slet ikke. Faktisk kom jeg i tale med folk, jeg med vilje havde gået lidt udenom, mest pga. af mine egen fordomme om hvem der var ”cool or not”

Nu logger jeg på med mikrofonen tændt, for det kunne jo være jeg endnu engang blev positivt overrasket.

Lars Pach
aka. Pach Voom

lørdag, 11 august, 2007  
Blogger lis faurholt said...

Jeg har det præcist ligesom dig Pach Voom :) Tale - hvad skal vi nu med det? Men sådan er det vel ofte, man skal overbevises, inden man overgiver sig *G*

Jeg er bl.a. glad for chatten, når jeg deltager i møder med præsentationer. Jeg har simpelthen ikke tålmodighed til at sidde på en stol og se på et slips, der taler til et powerpoint show i SL. Så jeg logger på og sætter mig/min avatar på en stol, mens jeg forlader SL.
Efter præsentationen kan jeg så gemme loggen og skimme teksten igennem på en tiendedel tid. Ofte har jeg drømt om, at man også kunne det i RL *G*

I øvrigt hyggeligt, at du lagde en kommentaer, jeg googlede dig lige og kikkede på din families hjemmeside. Jeg kan se, at du er fra egnen :)
Jeg kikker efter dig i SL, måske kunne vi snakkes in-world?

lørdag, 11 august, 2007  
Blogger Henrik Tarp Vang said...

Kære Lis

skal vi ikke snart mødes i SL og prøve at tale sammen

Mvh. henrik

søndag, 19 august, 2007  
Blogger lis faurholt said...

Meget gerne. Jeg kan ikke i aften, skal høre nogle orgler slås :) men ellers anytime.

søndag, 19 august, 2007  

Send en kommentar

<< Home