13.2.07

Syddansk køber en ø i SL

Her er så årsagen til Syddansk Universitets tomme campus - de er flyttet. Jeg syntes jo nok, jeg havde hørt, at de havde købt en ø. Mon alle får adgang til den?
NB. Syddansk Universitet har lavet en del.icio.us om Second Life, som er værd at kaste et blik på.

Københavns Universitet har også gang i noget ifølge deres blog. Jeg bider især mærke i bemærkningen (i kommentaren):

Vi foreslog også til KOM’s sidste ”brugermøde” at KU fik et KU i Second life
i markedsføringsmæssig sammenhæng.

Nu kan det selvfølgelig være et udtryk for, at "rønnebærrene er sure" :), men jeg synes, nu jeg har set flere eksempler på, at nyhedens (presse)interesse ikke følges op. Eksempelvis undrer det mig, at Syddansk Universitets antal af podcasts ikke er forøget siden pressemedelelsen sidste år..... Jeg har set samme tendens fra flere universiteter omkring blogs o.lign. :(

Med hensyn til SL, er det store spørgsmål jo, hvordan skal man undervise? Nå, nu skal jeg til møde med Sus i SL, så tankerne om det må jeg udsætte til senere.

2 Comments:

Blogger Sus Nyrop said...

Hej Lis og Henrik,

det var bare SÅ 2008 at møde en kollega første gang in world! Glæder mig til vi ses oppe på Danner engang i marts, Henrik, når jeg skal holde et oplæg til forårets workshop om pædagogisk web 2.0

Men det var noget værre roderi vi der fik lavet i den elegante svømmepøl - hvordan KUNNE du bare kyle den derned Lis? Det kan vi nok få en sjov historie ud af. Jeg håber,mine snapshots blev skarpe :-)

onsdag, 14 februar, 2007  
Blogger lis faurholt said...

Ja, verden er lille - Henrik var en af projektlederne i det A/K projekt, vi havde for et par år siden. Det bliver spændende, om du kan få gjort "bloggere" ud af dem :)) Vi forsøgte ihærdigt!

Poolen - jamen, jeg kylede den skam ikke derned, jeg kørte ud i den. Til mit (spinkle) forsvar vil jeg sige, at i det lys, var det svært at se, at det var vand *lol*

onsdag, 14 februar, 2007  

Send en kommentar

<< Home