8.1.08

Bedre held næste gang

Selv om tiden nok er udløbet for det julede, og vores store forhåbninger til projektet foreløbig må gemmes lidt af vejen, kan man da altid ønske hinanden et Happy new year 2008!

Jeg fandt dette stemningsfulde SLideshow på Webhead's jule-og nytårswiki: nr. 2 from Daf.
Dr. Dafne Gonzalez, Venezuela har taget billeder i Languagelabs julede landskab og lagt dem ind på Splashcast. Komplet med sentimental hyggeamerikansk julesang til.

Daf har - ligesom Anne Fox, vores medblogger oppe i Grenå - gennemgået et kursus i Languagelab, og har nu certifikat som Second Life sprogundervisere. Det lyder fornemt, og der er da også lagt et stort arbejde i at opbygge et virtuelt sproglandskab i Languagelab regi; Daf inviterede mig til at være med på et beta test spanskkursus for begyndere, og første lektion var bestemt en god oplevelse og ret morsom; vi var en udvalgt lille skare avatarer,som blev mødt af vores lige så avatariske undervisere, der fulgte os direkte til hotellet, hvor der jo var mange oplagte samtaleemner at øve sig på. Vi oplevede her et godt eksempel på hvordan triviel begynderundervisning i sprog kan få en helt ny dimension, når man skal bevæge sig rundt i de lokale omgivelser. Jeg glæder mig allerede til næste gang!

PS Desværre kan jeg ikke lige finde ud af, hvorfor jeg ikke kan lægge den Splashcast direkte ind her på Blogger som embedded src - hverken i Skriv eller rediger HTML mode?

Etiketter: ,