27.11.07

Projekter i SL

På Online Educa i Berlin finder der en række seminarer sted om SL, i nyhedsbrevet fra Online Educa skriver de at :
Using Second Life for educational purposes is one of most exciting trends in the field of technology-enhanced learning. But what is behind all the hype? What are the actual benefits of Second Life for learners as well as for trainers? Various sessions at Online Educa Berlin will explore the use of virtual worlds for educational purposes.

Blandt oplægsholderne vil der blandt være:
- Paul Sweeney, Director of Education at Languagelab.com, UK

- David Richardson fra Högskolan i Kalmar, Sverige har fokus på, hvorledes SL kan understøtte læring af engelsk som 2. sprog. Resultaterne af hans arbejde er "Kamion Island" et pilotprojekt.

- Sian Bayne, Professor at the University of Edinburgh UK, som bla. benytter SL "to give our distance students a sense of community and presence." De har i SL skabt "Holyrood Park", et sted vi sikkert vil kunne besøge :-) og kikke nærmere på. I real life et gammelt vulkansk bjerg, som ligger umiddelbart udenfor Edinburgh, en lokalitet jeg havde mulighed for at besøge i foråret.

Desværre kan jeg ikke lige checke SL og stederne op, min avatar Juuta Juutilainen har sovet tornerosesøvn så længe, at jeg har glemt både pasword til SL og til den e-mail som blev brugt i sin tid ;-((( så jeg må i gang forfra.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Hanne said...

Hurra, jeg fandt efter lang tids søgen alt, hvad jeg manglende. Så nu er Juuta Juutilanien snart på banen igen (med nyt hår og tøj :-)))

torsdag, 06 december, 2007  

Send en kommentar

<< Home