12.12.07

¨Lidt om at være på Twitter med vennernes venner

Lis - du spørger om en dansk forklaring af fænomenet Twitter. Danskeren Jeppe Kabell Har blogget en manual udfra egne erfaringer med gode illustrationer; det ser meget spiseligt ud.

Når jeg selv er blevet lidt glad for twitter efter nogen tids skepsis, skyldes det især, at jeg har kunnet skabe en hurtig kontakt til en lang række folk, som jeg enten selv kender fra andre sammenhænge, eller disses forbindelser - som jo dukker op i DERES strøm. Konceptet er små korte beskeder, enten blot selvreferentielle eller henvendt til andre (man skriver blot det lille snabela foran brugernavnet i sin korte tekst. og så kan denne meddelelse læses af den anden og vil forekomme i hans twitter strøm. Noget er rent tomgangs pip (kvidder) - men når jeg går mine forbindelser efter med en tættekam og markere mine favorit tweets med en stjerne, kan jeg nøjes med at genlæse det med kød på. Og så begynder der at danne sig mønstre omkring de ting, folk omkring os er aktivt engageret i. Nogen bruger det så ligefrem til at promovere en begivenhed ved at oprette en særlig twitter konto - som de så inviterer vennerne til at følge. Edublog awards blev støttet ad denne vej. Håbet er naturligvis den virale spredning i FOAF netværket. Nogen vælger så ligefrem at bruge SMS på mobilen til at holde sig opdateret. Og så ved jeg snart ikke - men der er mange muligheder i sådan noget API noget.

1 Comments:

Blogger lis faurholt said...

Nå, ja... det var nu ikke en "dansk forklaring", jeg stod og maglede *G* Men en forklaring på, hvordan man bruger Twitter på en PC eller på en dansk mobil. Så vidt jeg kan se, skal man som dansker ringe til et engelsk nummer???

torsdag, 13 december, 2007  

Send en kommentar

<< Home